Mark Versteegen

Directeur Sponsoring KPN

Mark Versteegen
De kracht van deze spreker
  • Communicatie
  • Internationaal
  • Media
Talen:
  • Nederlands
  • Engels

Over Mark Versteegen

Als directeur Sponsoring van KPN is Mark Versteegen verantwoordelijk voor de strategie en uitvoering van corporate sponsorportefeuille in sport, maatschappij en kunst/cultuur. Onder zijn leiding werd KPN zowel in 2011 als 2014 gekozen tot ‘Sponsor van het Jaar’ in Nederland en in 2014 ‘Sponsor van het jaar’ van Europa. Daarnaast is Mark Versteegen door Sponsorreport uitgeroepen tot de meest invloedrijke persoon in sponsoring in 2015 en 2018.

Spreek met gevoel en laat je gevoel altijd spreken

Waarom Mark Versteegen inhuren als spreker?

Mark Versteegen is met zijn jarenlange ervaring op het gebieden van marketing, communicatie en sponsoring specialist op het gebied van strategie, koers bepalen en leiding geven. In een interactieve presentatie geeft hij voorbeelden van verschillende cases die hij in zijn carrière in sponsoring heeft opgedaan.

Biografie

Oud Olympisch windsurfer Mark Versteegen maakt in de periode 1991 tot en met 1995 onderdeel uit van het Nederlands Olympische Zeilteam. Na zijn sportcarrière begint hij in 1995 als communicatiemanager bij de Amsterdam Admirals (NFL Europe) waarna hij aansluitend werkt bij adviesbureau Communication Concert, Van Dooren Advies, zijn eigen bedrijf SportMark B.V. en de laatste jaren bij KPN als Directeur Sponsoring.Bij KPN is Mark verantwoordelijk voor de sponsorstrategie in de domeinen sport, maatschappij en kunst/cultuur. Binnen de sport is KPN sinds 2010 'Sponsor en Fan" van Schaatsend Nederland. Hoogtepunt van de sponsoring is het partnerschap van KPN met de Coolste Baan van Nederland in het Olympisch Stadion waar KPN een grootschalig activeert. Een voorbeeld hiervan is de Olympische wintercampagne met Ireen Wüst. Binnen kunst & cultuur is KPN hoofdsponsor van het Rijksmuseum in Amsterdam. Begin 2015 voerde de telecomreus een landelijke campagne waarbij je de unieke eenmalige tentoonstelling "Late Rembrandt" onder andere online kon zien. In het maatschappelijke domein heeft KPN zijn eigen fonds. Het KPN Mooiste Contact Fonds werd in 2007 opgericht en richt zich op het stimuleren van sociaal contact voor kwetsbare groepen in de samenleving. Recent startte KPN nog een uniek sportsponsorinitiatief. Met het TEAMKPN Sportfonds steunt KPN tijdelijk unieke prestaties van sporten die geen A-status hebben bij NOC*NSF. In dit kader is KPN momenteel hoofdsponsor van het Nederlands Waterpoloteam van succescoach Robin van Galen en van het NL Basketballteam dat zich voor het eerst in 25 jaar plaatste voor het EK. Mark Versteegen (47) groeide op aan de Reeuwijkse plassen. Hij studeerde Rechten, Spaans en Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam. In die jaren combineerde hij zijn studie met zijn topsport carrière in het olympisch Zeilteam. Mark is getrouwd en heeft een zoon. Versteegen is bestuurslid van de Stichting SponsorRingen en het KPN Mooiste Contact Fonds. In 2015 en in 2018 is Mark door Sponsorreport uitgeroepen tot de meest invloedrijke persoon in sponsoring.

Impressie van deze spreker

Hoogtepunten

  • Winnaar SponsorRing CSR, Sports en Entertainment & Events 2011 en 2014
  • Europese sponsor van het jaar (ESA Awards Londen) 2014
  • Sponsor personality van het jaar 2015

Boek Mark Versteegen nu als spreker