- Ondernemen
- Innovatie
- Motivatie
- Nederlands
- Engels
Aad Ouborg is topondernemer en de bedenker van het merk Princess. Aad Ouborg is ook eigenaar van de Ouborg Group waarvan Princess Sportsgear een onderdeel is. Tevens is Aad Ouborg uitgeroepen tot Sales Manager van het jaar (1997). Daarnaast is Aad Ouborg bekend van het TV-programma ‘Topmanager gezocht’.
Succes is alleen succes als je het samen kunt delen
Aad Ouborg spreekt met passie over 'Ondernemen is entertainen' en 'Anders ondernemen, juist nu'. Hoe kun je anders ondernemen door anders na te denken? Waarom werkt emotie en relatiemarketing wel en wat is de sleutel tot succes? In zijn presentaties trekt Aad Ouborg parallellen tussen topsport en ondernemen. Door zijn ervaring in de topsportwereld met sponsoring en met producten van Princess Sportsgear is Aad Ouborg een prominent in de sportwereld.
Tijdens zijn studententijd begin jaren tachtig houdt Aad Ouborg zich bezig met het importeren van BaByliss verzorgingsproducten. Op een innovatieve manier zoekt hij contact met beroemdheden uit showbizzwereld zoals Patricia Paay, de Dolly Dots, Linda de Mol en René Froger om zijn producten te promoten. Tien jaar later staat BaByliss nummer één in de markt van verzorgingsproducten. In juli 1994 verkoopt Aad Ouborg BaByliss en introduceert hij een nieuw merk: Princess Household Appliances. Hij wordt wereldwijd de grootste aanbieder van chromen huishoudelijke apparaten. Aad Ouborg verkoopt Princess Household Appliances eind 2009. Hij blijft actief met de bedrijven van de Ouborg Group, zoals Princess Sportsgear, Het assortiment van Princess Sportsgear bestaat uit hockeysticks, schoenen, sporttassen en hockeyaccessoires. Princess sponsort ook grote sportnamen, waaronder golfer Rolf Muntz, hockeyer Teun de Nooijer, de Spaanse Hockeybond, Real Club de Polo de Barcelona, NAC Breda en Olympisch zwemkampioene Inge de Bruijn. In 2011 werkte Aad Ouborg mee aan het tv-programma Topmanager Gezocht. Ook lanceerde Aad Ouborg in 2011 en 2014 de boeken 'Ondernemen is entertainen' en 'Anders ondernemen, juist nu'. Daarnaast is hij ambassadeur van Jong Ondernemen, Picknick met een Klik en Bizworld. Aad Ouborg is eveneens actief voor het Fonds Slachtofferhulp en lid van de Raad van Advies van kinderontwikkelingsorganisatie SOS Kinderdorpen.