Hybride event: een wereld waar offline en online samenkomen
Veel bedrijven zijn geraakt door de pandemie. Door COVID-19 heeft elk bedrijf zich moeten aanpassen naar het creëren van een online werkplek. Langzaam maar zeker gaat het steeds een beetje beter en worden er kleine stapjes naar het oude normaal gemaakt. Het thuiswerken heeft ook zeker zijn vruchten afgeworpen. Zullen we ooit weer helemaal terug gaan naar een volledige offline werkplek?
Het samenkomen van een offline- en online wereld is iets waar we steeds meer naar toe aan het werken zijn. We dromen allemaal weer van (werk)evenementen, bedrijfsborrels en inspiratiesessies op kantoor, maar dit zal helaas nog even moeten wachten. Een hybride event is hier de ideale oplossing, voor nu. Door de pandemie is dit type event in een stroomversnelling ontwikkeld.
Hybride evenement
De definitie van een hybride evenement is een combinatie tussen een offline- en online evenement. Zowel het fysieke- als online publiek neemt op hetzelfde moment dezelfde inhoud en beleving tot zich, maar wel vanaf verschillende locaties. Het grote voordeel vergeleken met een online evenement is dus vooral de beleving en interactie die een hybride evenement biedt. Een hybride evenement zal het online meekijken aangenamer maken doordat er meer gebeurd dan alleen luisteren. Daarnaast vergroot het geven van een hybride evenement je bereik ten opzichte van een offline evenement. Er is keuze om publiek aanwezig te laten zijn in de studio maar ook kan het evenement interactief gevolgd worden via een online platform waardoor je veel meer mensen kunt bereiken in één keer.
Een paar voordelen zijn:
- Zelfs in een 1,5 meter samenleving zijn er mogelijkheden om een evenement te organiseren en samen te komen met jouw collega’s of klanten.
- Doordat er ook via een online platform collega’s kunnen aanhaken het ervoor dat er minder mensen zich naar de locatie hoeven te verplaatsen waardoor er minder CO2 uitstoot zal plaatsvinden.
- Het kan live gevolgd worden maar met een link ook nog achteraf terug gekeken of geluisterd worden. Heel flexibel dus.
- Het hybride evenement creëert een groter belevingswereld zowel voor de fysieke gasten als de online kijkers dit komt doordat er veel mogelijkheden zijn tot interactie met zowel het live- en online publiek.
Creatie
Afhankelijk van de insteek van het organiseren van een evenement, interne evenementen zijn goed voor de ontwikkeling en het samen nieuwe dingen leren als team. Het zal intern meer verbinding geven en begrip van collega’s onder elkaar. Dit zal voor een organisatie een positieve wending geven aan de werksfeer en daarbij het onderlinge contact van collega’s onder elkaar.
Jouw online en offline wereld samen laten komen?
Wil jij met jouw klanten of collega’s ook een hybride evenement organiseren? Wil jij zelf wel eens ervaren hoe dit eruit ziet? Wij helpen om jouw klanten dichterbij jouw organisatie te brengen met een sportprominent die bij jouw organisatie past. De mogelijkheden zijn eindeloos! Neem voor meer informatie contact met ons op.
Bron: De Fabrique.